Saturday, November 12, 2011

Memories


Disudut matamu
aku tahu kau juga rindu
Pasti jua terselit marah
Aku mengerti itu


Aku juga rindu
Aku juga marah
Usah kau bimbang
kerna aku juga merasa yang serupa


Dulu, kita hidup dalam sebuah kisah persahabatan
Kau dan aku
Ceriteramu, ceriteraku
Janji kau, kita bersahabat selamanya


Itu dulu
Dulu, waktu itu
Hidup kita dibalut perca-perca jahiliah
Menyesal?
Oh, tidak.
Itu pengalaman pada aku
Mengajar memahami isi duniawi


kau kenangan indah dalam kamus hidupku
Mengapa?
Kerna kau pernah membasuh lukaku
Pernah menampung koyak dihatiku


Tapi kini
baru aku sedar semua itu salah disisi Sang Pencipta
Biarpun kau dan aku hanya sebuah kisah persahabatan
Jangan kau gundah,doaku ada buatmu
aku sisipkan dalam setiap rintihku pada yang Esa


Cukup kau tahu
dirimu pernah menjadi insan terpenting dalam diari hidupku


* I'm totally miss him. Miss those memories.  i couldn't do anything more as i know it is prohibited in Islam. O Allah, please be with him always. T_T

I'm trying to be the best in Allah's eyes. 

No comments:

Post a Comment